برگزاری جشنواره ” کباب گلپایگان ” و معرفی پنیر کبابی

برگزاری جشنواره ” کباب گلپایگان ” و معرفی پنیر کبابی

برگزاری جشنواره " کباب گلپایگان " و معرفی پنیر کبابی بنابر این گزارش جشنواره کباب گلپایگان در تاریخ 31 خردادماه 97 در گلپایگان برگزار گردید.
کباب سنتی گلپایگان در کنار لبنیات گلپایگان به عنوان غذای سنتی و ارزشمند ،یکی از مهمترین توانمندیهای این شهرستان که از دیرباز به علت دارابودن نژاد دامهای اصیل و مرغوب در تولید شیر وگوشت منطقه به شمار میرفته است ، رویدادی مهم در معرفی بیشتر توانمندی این شهرستان است که قدمتی دیرینه دارد وبا توجه به شیوه پخت این نوع کباب سنتی ، تلاش بر این است که در فهرست آثار ملی ثبت گردد. شهرستان گلپایگان با قدمتی هفت هزار ساله دارای حدود 300 اثر تاریخی و گردشگری است که تاکنون 26 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی و طبیعتی با طراوت جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
شرکت پگاه گلپایگان نیز به عنوان تولید کننده برتر پنیر در ایران ، در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ملی ' کباب گلپایگان' نوعی پنیر که به عنوان پنیر کبابی یا پنیر هالومی شناخته می شود را معرفی نموده بود که مورد استقبال بی نظیر بازدید کنندگان قرار گرفت . این پنیر که طعمی مشابه کباب گلپایگان دارد به دو صورت کبابی و سرخ کردنی میتوان آنرا سرو نمود، و اخیراً عرضه آن در فروشگاههای زنجیره ای تهران آغاز گردیده است .