تاریخچه شرکت شیر پگاه گلپایگان
شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، یکی از شرکت های تابعه صنایع شیر ایران است که با هدف جمع آوری شیر مطلوب منطقه و تولید محصولات باکیفیت برتر در این شهرستان احداث شده است. تجهیزات موردنیاز این شرکت بعنوان اولین واحد تولیدکننده صنعتی انواع پنیر در کشور در سال ۱۳۵۲ از کشور بلغارستان خریداری شده و در بهمن ماه سال ۱۳۶۲ شروع به کار كرد. ظرفیت تولید پنیر در ابتدا روزانه حدود ۳ تن و مقدار شیر دریافتی حدود ۱۰ تن بود. پس از آن فعالیت‌های توسعه‌ای و راه‌اندازی خطوط جدید با هدف امکان تولید انواع محصولات لبنی به‌انجام رسید. فعالیت‌های مناسب شرکت در جهت افزایش میزان تولید به‌صورت همزمان با افزایش کیفیت منجر به افزایش ظرفیت دریافت شیر تا حدود ۲۵۰ تن در روز شد. در سال ۱۳۷۳ طرح توسعه شرکت با خرید خط تولید پنیر سفید ایرانی از کشور آلمان و با ظرفیت فرآوری ۱۰تن شیر در ساعت (تولید روزانه ۲۵تن پنیر) به اجرا درآمد که قادر به تولید انواع پنیرهای سنتی و سخت مطابق با تکنولوژی روز دنیا است. در سال ۱۳۸۲ خط تولید پنیر ورقه ای (اسلایس) از کشور سوئیس خریداری و شروع به کار كرد. این خط هم اکنون با ظرفیت عالی و قابلیت تولید محصولی منحصر به‌فرد در سطح کشور در حال فعالیت می باشد. در سال ۱۳۸۵ خط تولید محصولات استریل با بسته بندی نوع تـتراپک (چهارگوش) و با فن آوری پیشرفته از کشور سوئد خریداری و به بهره برداری رسید. در اواسط سال ۱۳۸۵ خط تولید پنیر سفید به روش فراپالایش (یواف) و با ظرفیت تولید حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم پنیر در ساعت در بسته بندی حلب راه اندازی شد و بسته بندی لیوانی (کاپ) در اوایل سال ۱۳۸۶ شروع به کار كرد و پس از آن نیز سایر تجهیزات مورد نیاز به فراخور محصول موردنیاز مشتریان نصب و راه اندازی شد. محصولات شرکت : این شرکت بیش از ۶۰ نوع محصول تولید می کند که می توان گفت در سطح کشور بی نظیر و یا حداقل کم نظیر است، این محصولات شامل: انواع پنیر نرم، پنیر سخت (چدار، گودا، امنتال) نیمه سخت و سنتی (به روش صنعتی یا کواگولاتور)، یواف، بلغاری، لیقوانی ، لاکتیکی (کاتیج)، اعلاء(سوپرچیز) ، شهری ، یونانی ، پروبیوتیک در اوزان (۳۰۰گرمی تا ۱۴ کیلویی) و بسته بندی های مختلف (حلب، قوطی ، وکیوم و ظروف IML )، پنیرهای پرورده ورقه ای و سه گوش (مثلثی) در اوزان (۱۲۰ تا ۲۰۰ گرمی) و طعم های (چدار و گودا) پنیرهای پیتزا (۱۸۰ گرمی تا ۴ کیلویی) ، انواع شیر و دسرهای شیری نوشیدنی (استریل) ، انواع ماست (کم چرب، پرچرب، سرشیردار) انواع دوغ (پروبیوتیک و شهری)، کشک، کره، روغن حیوانی، پودر آب پنیر، پودر شیرخشک (۲۰ و ۲۵ کیلویی) است. گواهینامه های بین المللی و افتخارات شرکت :اخذ گواهینامه‌های بین المللی مدیریت کیفیت ISO9001 ، مدیریت زیست محیطی ISO14001 ، مدیریت سیستم ایمنی مواد غذایی SO22000 ، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS18001 ، مدیریت انرژی ISO50001 و دهها مجوز دیگر از افتخارات این شرکت است.
  • ۱۳۵۲

    شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان یکی از شرکتهای تولید کننده فرآورده های تحت پوشش شرکت صنایع شیرایران می باشد که درسال ۱۳۵۲ با خرید ماشین آلات مورد نیاز از کشور بلغارستان تاسیس شد.

  • ۱۳۶۲

    شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان درسال ۱۳۶۲ تکمیل و راه اندازی گردید و به بهره برداری رسید. شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان نخستین واحد صنعتی تولید پنیر کشور در سال ۱۳۶۲ بوده که در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ مجوز استفاده از مهر استاندارد برای پنیر سفید آب نمکی ایرانی گردیده است.

  • ۱۳۷۳

    در سال ۱۳۷٠ طرح توسعه شرکت تصویب و در سال ۱۳۷۳ تولید پنیر سفید آبنمکی ایران با تکنولوژی خریداری شده از شرکت آلمانی آلپما با ظرفیت اسمی تبدیل ۱٠ تن شیر در ساعت و ظرفیت فرآوری روزانه ۲٠٠ تن شیر راه اندازی و مورد بهره برداری قرارگرفت.

  • ۱۳۷۵

    در سال ۱۳۷۵ نیز بعنوان واحد تولیدی نمونه شناخته شده و لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری اسلامی دریافت نموده است. ضمنا برخی محصولات این شرکت، با نام تجاری آریس و طلیعه تولید و به بازار عرضه می گردد.

  • ۱۳۸۵

    درسال ۱۳۸۵ در راستای توسعه و تنوع محصولات و پاسخگوئی به نیاز مصرف مشتریان اقدام به تولید فرآورده های استریل و پنیر فتا به روش فراپالایش گردید.

  • ۱۳۹۲

    در حال حاضر محصولات تولیدی شرکت عبارتند از انواع شیرهای استریل، شیرپاستوریزه، پنیرسفید فراپالایش، پنیرپرورده سه گوش، لیوانی و ورقه ای، پنیرهای تست، انواع دوغ، انواع ماست، خامه استریل، کشک، پنیر پیتزا، انواع پنیر وکیوم ) ساده و طعم دار ( پنیرهای رژیمی، پنیر سفید آبنمکی، پنیر بلغاری، انواع ماست، کره، انواع دسر، آب پنیر، آب پنیرتغلیظ شده، روغن حیوانی. محصولات تولیدی آتی شامل : پنیر لیقوانی، پنیر پرورده ورقه ای رژیمی، پنیر پروده سه گوش رژیمی، خامه پاستوریزه، پنیر موزرلا. درتمامی فرآیندهای تولیدی نگرش زیست محیطی وجود داشته و با توجه به در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی و کاهش جنبه های منفی و تقویت جنبه های مثبت این فرآیندها انجام می‌شوند.

اهداف و رویکردهای پگاه گلپایگان

رضایت مصرف کنندگان

بهبود کارایی سیستم‌ها

سلامت فرآورده‌ها

حفاظت از محیط زیست

منابع انسانی

بهداشت و ایمنی

استاندارد 17025

افزایش فروش

اهداف و رویکردهای پگاه گلپایگان

افتخارات و گواهینامه‌ها

افتخارات و گواهینامه‌ها

گالری تصاویر کارخانه
تصاویر کامل تور مجازی کارخانه گلپایگان