محمود اسلامیان:ایجاد هلدینگ‌های تخصصی تدبیر و تفکر اقتصاد محور است

محمود اسلامیان:ایجاد هلدینگ‌های تخصصی تدبیر و تفکر اقتصاد محور است

به گزارش روابط عمومی صنایع شیر ایران به نقل از هلدینگ غذایی،دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری؛ با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، اولین گردهمایی مدیران هلدینگ غذایی، دارویی و کشاورزی این صندوق با شرکت مدیران عامل شرکت ها، مدیران و معاونان ستادی، سوم دیماه در مشهد برگزار شد.

بنا به این گزارش، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این گردهمایی ضمن اشاره به مشکلات کشور از جمله وضعیت اقتصادی خانواده ها، اشتغال، بی سوادی، اعتیاد و افزایش آمار طلاق در خانواده ها که طی سال های مختلف در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: قاعدتا نگرانی های سیاسی نه تنها کمکی به کشور نمی کند بلکه موجب افول کارها به ویژه برنامه های اقتصادی می گردد.

محمود اسلامیان در ادامه بیان داشت: نگرانی ما باید نگرانی این جمع عظیم جوان بیکار جویای کار که مشتاق کار و تلاش هستند، باشد. نگرانی باید نگرانی افزایش نرخ طلاق در خانواده ها، نگران 2 میلیون بی سواد و نگرانی هایی از این دست باید باشد.

وی با اشاره به وضعیت کشور در دوران های مختلف حکومت های شاهنشاهی، و عزت و عظمت ایجاد شده برای کشور بعد از انجام مذاکرات و توافقات هسته­ای انجام شده، گفت: بدون اینکه به مساله سیاسی نگاه کنیم باید گفت هر کس که این کار را انجام داده است موجب عزت برای کشور شده است و این عزت تنها به دلیل غیرت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و عقلانیت و تدبیر در مذاکرات به دست آمده است.

اسلامیان در ادامه افزود: به هر حال ما از این دوران عبور کرده ایم و این راه بدون بازگشت است و باید به دنبال شناخت فرصت ها و تهدیدهای دوران پسابرجام باشیم. قاعدتا در کشور گشایش هایی ایجاد خواهد شد و کسانی موفق خواهند بود که با شناخت فرصت ها بتوانند از این فضا بهترین بهره را ببرند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش نقدینگی کشور در سال های گذشته و افزایش رکود را از چالش های مدیریت اقتصادی در کشور دانست و از مدیران عامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی خواست تا با مدیریت این شرایط، تمام توان خود را برای استفاده از فرصت های اقتصادی پیش رو به خصوص در دوران پس از تحریم ها با شناخت دقیق بازار، ذائقه مصرف کنندگان و بهره گیری از توان و تجربیات مختلف در همه جای دنیا، به کار گرفته تا مجموعه های تحت مدیریت و سرمایه های در اختیار بتواند در شرایط پسابرجام قدرت رقابت را داشته و موجب سودآوری شرکت ها شوند.

وی ضمن انتقاد از متناسب نبودن افزایش حقوق بازنشستگان در طی سال های گذشته با میزان تورم موجود کشور، میانگین دریافتی بازنشستگان عزیز را 1 میلیون و 250 هزارتومان اعلام کرد و گفت: در واقع متاسفانه طی سال های گذشته قدرت خرید بازنشستگان 67 درصد کاهش پیدا کرده است و اگر ما بخواهیم این فاصله را کاهش دهیم نیاز به 32 هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم و قاعدتا ما به عنوان امانت دار سرمایه بازنشستگان عزیز باید با افزایش بهره وری، تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان عزیز به کار بگیریم.

اسلامیان با اشاره به این که تجمیع و تخصصی شدن شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری باید پیش تر انجام می شد بیان داشت: تخصصی شدن این شرکت ها و ایجاد هلدینگ های تخصصی، یک تدبیر و تفکر اقتصادی محور در جهت نظارت و کنترل تخصصی و دقیق این شرکت ها است. تشکیل شش هلدینگ انرژی، پتروشیمی و نفت و گاز، هلدینگ ساختمان، هلدینگ صنعت و معدن، هلدینگ مالی، هلدینگ حمل و نقل و گردشگری و هلدینگ غذایی، کشاورزی و دارویی در صندوق از برنامه ها است.

وی خواستار انجام درست و دقیق تشکیل هلدینگ ها و ساختار سازی بر اساس روش های نوین و کارآمد شد و افزود: تشکیل این هلدینگ ها علاوه بر تخصصی شدن و افزایش نظارت و کنترل دقیق، موجب افزایش قدرت چانه زنی ما در دنیا خواهد شد.

اسلامیان ضمن تشکر از تشکیل فوری و جدی هلدینگ غذایی، دارویی و کشاورزی تاکید کرد: به نظر، عمده ی مشکلات این هلدینگ در صنعت غذا تولید نیست، بلکه شناخت دقیق از بازار و تغییر بر اساس خواست مصرف کننده است. لذا باید دوستان در این زمینه توان خود را افزایش داده و بدانند هر قدمی که در این مسیر بر می دارند برای بازنشستگان بوده و قاعدتا مورد رضای خداوند متعال خواهد بود.

وی در پایان با کمال تاسف از سوء استفاده های انجام شده در این صندوق اشاره کرد و نوید داد که با همکاری دستگاه قضایی منابع خارج شده از صندوق در حال بازگشت است.